Contact us

Computerstoring kost British Airways 91 miljoen euro

De computerstoring van eind mei bij British Airways (BA) heeft de luchtvaartmaatschappij volgens een eerste schatting 91 miljoen euro gekost. Dat heeft IAG-topman Willie Walsh gezegd. IAG is de eigenaar van BA. Walsh bood de klanten opnieuw excuses aan en prees het personeel voor de manier waarop langdurige storing is afgehandeld.

Ook zei hij dat er een onafhankelijk onderzoek is ingesteld naar het uitvallen van de BA-computers. Daardoor moesten wereldwijd 726 vluchten worden geschrapt.

75.000 passagiers moesten hun bestemming op een andere manier zien te bereiken. Dat leidde tot een stortvloed aan schadeclaims voor niet geplande taxi-, trein- en telefoonkosten, hotelovernachtingen, maaltijden en aanschaf van toiletartikelen. Volgens de EU-regels kan de compensatie oplopen tot 600 euro per passagier. 



Original Page: http://feeds.nos.nl/~r/nosjournaal/~3/2m3cBYECdDs/2178360